Eerste indruk van Bonaire

20 juli 2016 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Ongeveer een week geleden heb ik 10 uur in een vliegtuig overleefd en ben ik aangekomen op Bonaire.

Toen ik het vliegtuig uitstapte kon ik mijn ogen niet geloven. Ik zag niks; het landschap was vlak en kaal. Ik had het me veel groener en meer tropisch voorgesteld. We werden met een busje opgehaald en naar ons resort gebracht. Dat was ongeveer 5 minuten rijden, aangezien Kralendijk niet zo groot is. Toen ik in het resort aangekomen was, zag ik het pas: de zee zo helder als glas, zo blauw als de hemel, zo mooi als in een sprookje. Welkom in het paradijs.

Zee

Washington Slagbaai Nationaal Park

Woodwind boot

Ik verblijf in het ‘Divi Flamingo Beach Resort’ in Kralendijk. Een prachtig resort aan de zee. Ze hebben er echt alles: zwembaden met ligbedden, ligbedden aan de zee, een restaurant, een bar, een casino, een duikschool en zelfs een sportschool. Vanaf mijn balkonnetje kijk ik recht op het zwembad en zie ik ook de zee. Hier kan ik wel aan wennen.

Divi Flamingo Beach Resort

Divi Flamingo Beach Resort

Uitzicht vanaf balkon

De eerste dagen hebben we een auto gehuurd, zo’n witte pick-up truck waar half Bonaire in rijdt, en zijn we het eiland gaan verkennen. Bonaire is vooral cactus links, cactus rechts, cactus, cactus, cactus, boom. Af en toe zie je een flamingo of een ezel langs de weg. Het landschap van Bonaire vind ik niet zo bijzonder. Het is allemaal een beetje droog. Het weer daarentegen is wel perfect. De hele dag rond de 30°C met een lekker windje. Ik denk dat ik het hier nog wel een tijdje kan uithouden.

Cactus

Washington Slagbaai Nationaal Park