Wat te doen op Corfu?

29 mei 2016 - Corfu, Griekenland

Corfu, een super mooi eiland, maar wat kun je er nou eigenlijk doen en wat zijn de mooie plekjes? Hieronder vinden jullie een lijstje met mijn favoriete dingen die je kunt doen op Corfu. Van waterpark tot restaurant en van strand tot ezelopvang. Het kan allemaal op Corfu!

Pantokrator - Nissaki
Met 917 meter is de Pantokrator de hoogste berg op Corfu. Het is zelfs de op een na hoogste berg van de Ionische eilanden. Dat is te merken ook, want het uitzicht is echt prachtig! Ik dacht even dat ik in de Hobbit terecht was gekomen. Echt een sprookje. Dat veranderde toen ik de auto uitstapte en meteen werd omgeblazen door de wind met windkracht 10. Even een kleine tip daarover: trek geen jurkje aan als je naar de Pantokrator gaat. Dat deed ik namelijk wel en ik denk dat je wel kunt bedenken wat er dan gebeurt... Er zit ook nog een leuk klein cafétje, waar je even koffie kan drinken en je haar kan bijwerken als de wind je haar weer heeft geruïneerd.

Canal d’amour - Sidari
Canal d’amour bestaat uit een paar baaitjes met grote rotsen, waar een soort kanalen tussen stromen. De naam laat eigenlijk al denken dat dit ‘kanaal’ over liefde gaat. Er wordt gezegd dat als een ‘stelletje’ daar door de zee zwemt, ze eeuwig gelukkig zullen zijn. Gelukkig ben ik single, want als ik toen in het water was gesprongen, was ik meteen verdronken. De golven waren oneindig hoog. De omgeving vond ik wel echt super mooi. Na wat klimmen en klauteren kon je via verschillende paadjes op de rotsen komen om even uit te waaien.

Canal d'amour

Donkey Rescue
Corfu is het eiland van de ezels. Vroeger waren er heel veel wilde ezels op Corfu, maar de laatste tijd worden dat er steeds minder. Erg jammer naar mijn mening, want ezels zijn echt leuke dieren. Om de ezelpopulatie op Corfu te stimuleren en te behouden is ‘Donkey Rescue’ opgericht. In deze ezelopvang worden zieke en zwakke ezels opgevangen en verzorgd. Er lopen ook honden en katten rond waar je even lekker mee kan knuffelen. De mensen waren super lief en we kregen een kleine rondleiding. Aan het einde hebben we nog een donatie gegeven. Ik vind het super leuk dat ik hier geweest ben en even heerlijk met de ezels kon knuffelen. Zeker een aanrader!

Strand bij Glyfada
Van alle strandjes die ik op Corfu heb gezien, vind ik dit de leukste. Er hangt een gezellige sfeer en het is een zandstrand. Die kom je niet zo vaak tegen. Er zitten ook strandtentjes bij, zodat  je af en toe heerlijk een cocktail kunt gaan halen. De tocht erheen en weer terug was echter wat minder. Met de auto is het geen probleem, maar met de fiets is het echt een hel. Vooral de terugweg. Dan moet je de eerste 2 en een halve kilometer heel erg klimmen. Het was het uiteindelijk wel waard, want ik had een super leuke dag op het strand.

Aqualand - Agios Ioannis
Iedereen op Corfu zou tenminste één dagje naar Aqualand moeten gaan. Dit waterpark heeft meer dan 20 glijbanen, een 24 meter vrijeval, het langste golfslagbad van de wereld en nog veel meer. Als je een kind blij wil maken, moet je echt hierheen gaan. Zelfs ik (als jong volwassene :)) werd hier erg gelukkig van. Glijbanen met banden, zonder banden, lang, kort, stijl, vlak, open, dicht. Ook voor de wat kleinere kinderen hebben ze zwembaden en speeltoestellen met glijbanen. Ze hebben echt zowat alles. Het park is aardig groot, maar niet zo groot dat je al weer helemaal droog bent als je bij de glijbaan aankomt. Er is een restaurant/snackbar waar je salades, sandwiches, pizza etc. kan halen en ze verkopen ook ijs, slushpuppy’s en koffie. Verder hebben ze gratis ligbedden en  parasols.

Aqualand

Aqualand 2

Restaurant Central – Kerkyra (Corfu stad)
In Corfu kom je om de 5 meter wel een restaurant of café tegen. Sommigen zijn leuk, anderen wat minden. Restaurant Central is één van de leuke restaurantjes. Het ligt een beetje in het midden van Corfu stad tussen de kleine straatjes. Restaurant Central heeft een overdekt buitenterras en dat geeft echt een super gezellige sfeer. De mensen zijn super aardig en het het eten is ook erg lekker. En het leuke is dat ze een ‘Griekse plaat voor 2 personen’ serveren. Als je die bestelt, krijg je verschillende Griekse gerechten, zoals moussaka, souvlaki, Saganaki en nog veel meer. Als je dus een keer in Corfu stad bent, raad ik jullie aan om daar te gaan eten.

Restaurant Central

Restaurant Central