De onderwaterwereld van Bonaire

23 juli 2016 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Geef me een snorkel en flippers en ik vermaak me uren lang in het prachtige zeewater van Bonaire. Zoals ik al eerder vertelde, viel het landschap van Bonaire me een beetje tegen. De onderwaterwereld daarentegen is echt onvoorstelbaar mooi.

De afgelopen jaren ben ik altijd naar Kroatië op vakantie geweest en als je daar gaat snorkelen kom je af en toe een klein bruin visje tegen. Dat is op Bonaire toch wel anders. Op het moment dat je je hoofd in het water stopt, zie je prachtige vissen in honderden kleuren en verschillende koralen. Het ligt er natuurlijk wel aan op welke plek je gaat snorkelen. Op de ene plek zie je veel meer en mooiere dingen dan op de andere plek. Ik heb aan de ene kant van het eiland scholen met vissen van een halve meter gezien, terwijl ik aan de andere kant van het eiland niet meer zag dan een paar verdwaalde vissen. Het wisselt dus best wel.

Onderwaterwereld van Bonaire vis   Onderwaterwereld van Bonaire vissen   Onderwaterwereld van Bonaire koraal

In het westen van Bonaire, bij Kralendijk, ligt een eilandje genaamd ‘Klein Bonaire’. Daar kun je ook echt heel mooi snorkelen. Je kunt er met een watertaxi vanuit Kralendijk heen gaan. Het is maximaal 30 minuten varen en dan word je aan de kust van ‘Klein Bonaire’ afgezet. Vanaf daar kun je zelf bepalen hoe en waar je wilt gaan snorkelen. Ik heb gesnorkeld aan de kant waar je op Kralendijk kijkt en dat is me goed bevallen. Ik heb prachtige vissen gezien en ook een zeeschildpad was eventjes van de partij. Echt geweldig om dat te zien.

Onderwaterwereld van Bonaire zeeschildpad   Onderwaterwereld van Bonaire zeeschildpad   Onderwaterwereld van Bonaire koraal

Ik ga zeker nog een keer terug naar ‘Klein Bonaire’ om ook aan andere kanten van het eilandje te snorkelen. Op Bonaire zelf blijf ik natuurlijk ook snorkelen, want ik kan echt geen genoeg krijgen van de onderwaterwereld hier.

Onderwaterwereld van Bonaire zeepaardje

Onderwaterwereld van Bonaire koraal

Liefs,

Fleur

1. Opa & Th:
    23 juli 2016
    Mooi verslag en prachtige foto's. Nog veel kijkgenot onder water!
  2. Oma en Henk:
    24 juli 2016
    Fleur, geweldig. ik ben je grootste fan en ook een beetje jaloers. Ik heb ook een keer gesnorkeld in Israel. Ik vond het ook geweldig.
    En wat een prachtige foto's!!Ga zo door!! Oma Rita