I think it’s time for a new adventure: Corfu it is! - Inpakken

21 april 2016 - Corfu, Griekenland

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, zijn de voorbereidingen voor een reis altijd erg veel werk: je moet alles bij elkaar zoeken, eventueel nog dingen kopen, je moet alles inpakken en daarnaast moet je ook nog eens zorgen dat je niks vergeten bent. Over twee dagen vlieg ik naar Corfu en daar moet ik ook mijn koffer voor pakken. Uiteraard verloopt het inpakken bij mij ook niet altijd even soepel…

De koffer
Twee weken geleden ben ik begonnen met de zoektocht naar mijn koffer. Ik heb de hele zolder overhoop gehaald en nadat ik me door een inklaptafel, een parasol en een paar slaapzakken had geworsteld lag mijn prachtige koffer al op me te wachten onder een dikke laag stof. Voor mij is dat het teken dat ik te lang niet meer heb gereisd. Gelukkig komt daar over een paar dagen verandering in.

Inpakken
Na een kleine schoonmaak was mijn koffer gereed om ingepakt te worden. Daar heb ik uitbundig de tijd voor genomen. Een week lang was mijn kamer onbewoonbaar: het lag helemaal bedenkt met kleding om de perfecte outfits uit te zoeken om mee te nemen. ‘Een jurkje hier, een shirtje daar. Ooh, nog een leuke hoed om mee te nemen. En uiteraard mag ik mijn zonnebril ook niet vergeten.’ Op deze manier ben ik de afgelopen dagen doorgekomen.

Niks vergeten?
Maar niks is zonder resultaat: mijn koffer was nu perfect ingepakt. Nouja, dat dacht ik tenminste totdat ik erachter kwam dat ik mijn favoriete shortje was vergeten. Toen begon de hel. Ik moest mijn net dichtpassende koffer opnieuw openmaken om alsnog dat shortje erbij te stoppen, want dat shortje moest en zou mee gaan. Ik had de koffer dus weer opengemaakt en het shortje erbij gestopt. Het dichtmaken kostte me wat meer moeite, maar met al m’n kracht heb ik hem toch dicht gekregen.

Gelukkig zit alles nu echt in mijn koffer en ben ik (als het goed is) niks vergeten. Ik pak mijn koffer altijd aardig vroeg van te voren in, zodat ik niet hoef te stressen net voordat ik wegga. Zo ga ik met een rustig en tevreden gevoel op vakantie en kan ik me alvast focussen op de nieuwe avonturen die ik daar ga beleven.

Liefs,

Fleur

1. Angela:
    22 april 2016
    't is wel een hele mooie koffer!