Washington Slagbaai National Park

26 juli 2016 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Bonaire is maar een klein eiland. In 3 dagen kun je het al helemaal gezien hebben, als je bijvoorbeeld een auto huurt en een beetje gaat touren. Tijdens die tour kun je het grootste Nationaal Park van Caribisch Nederland natuurlijk niet missen: het Washington Slagbaai National Park.

Washington Slagbaai National Park

Het Washington Slagbaai National Park ligt helemaal in het noorden van het eiland. Het is zeker de moeite waard om er even doorheen te rijden, bij wijze van spreken dan, want je rijd er niet echt zo snel doorheen. De wegen bestaan voornamelijk uit zandweggetjes met stenen en kuilen, dus je kunt niet zo hard rijden. Ook mag je er daarom alleen maar met bepaalde auto’s in, zoals een pick-uptruck.

Washington Slagbaai National Park leguaan

In het Park kun je kiezen uit twee routes; de lange route en de korte route. Als je de lange route neemt zie je uiteraard meer, maar als je bijvoorbeeld naar één specifieke plek wilt gaan, kun je soms beter de korte route nemen. In het park zijn verschillende dingen te zien, die staan aangegeven op de kaart en ook op bordjes langs de weg in het park. Er zijn vaak plekken waar je je auto kunt parkeren als je ergens wilt stoppen.

Toen wij in het park waren, afgelopen week, waren er niet zoveel andere mensen en was het niet druk. Af en toe kwam je een paar mensen tegen, maar niet zoveel dat het storend was. In het hoogseizoen is dat wel anders, hoorde we van de man bij de balie. Hij vertelde dat je dan soms file rijdt in het park.

Washington Slagbaai National Park pad

Washington Slagbaai National Park leguaan

In het park zijn er veel verschillende dingen te zien en plekken waar je kunt stoppen. Wij zijn niet overal geweest en we zijn ook niet bij alle stopplaatsen gestopt. Dan zou je namelijk echt een hele dag bezig zijn met het verkennen van het park. Wij hebben vooraf een beetje gekeken wat ons leuk leek en zijn op die plekken gestopt.

Washington Slagbaai Nationaal Park

Het Washington Slagbaai National Park is zeker een aanrader. Vooral in het laagseizoen. Dan kun je heerlijk op je gemak het park door rijden. In het hoogseizoen is het wat drukker in het park, maar dat geldt voor het hele eiland. Overal is het dan drukker. Ik heb in ieder geval een erg leuke dag gehad in het Washington Slagbaai National Park.

Washington Slagbaai National Park landschap

Liefs,