Eerste keer alleen vliegen...

23 augustus 2016 - Weeze, Duitsland

Ik heb al heel wat jaren vlieg ervaring, maar dat is altijd samen met m’n ouders geweest. Drie weken geleden heb ik voor het eerst alleen gevlogen (naar Kroatië).

Vliegtuig naar Kroatie

Dit was echt de eerste keer dat ik helemaal alleen vloog, dus ook zonder begeleiding. Ik ben 16 jaar en bij Ryanair, de vliegmaatschappij waarmee ik vloog, heb je dan geen begeleiding van bijvoorbeeld een stewardess nodig. Ik vloog vanaf vliegveld Weeze in Duitsland. M’n ouders hadden me daarheen gebracht. Het was best een klein vliegveld. Je kunt niet echt verdwalen (gelukkig).

Vliegtuig naar Kroatie

Ik had online al ingecheckt en ik had alleen handbagage, dus ik kon meteen doorlopen naar de veiligheidscontrole. Daarna paspoortcontrole en daar was ik zo doorheen. Toen moest ik nog door een grote winkel lopen, waar ze van alles hadden. Dat doen ze expres, in de hoop dat mensen dan wat gaan kopen. Uiteraard kocht ik ook wat, want ja... zo ben ik. Ik kocht een flesje water en een broodje. Toen ik de winkel door was, kwam ik uit bij de gates. Ik had toen ik aankwam op het vliegveld al gekeken naar welke gate ik toe moest, dus bij die gate ben ik gaan zitten… en wachten natuurlijk.

Toen de gate openging (boarding) moest ik m’n paspoort en ticket laten zien en toen kon ik het vliegtuig in. Tegenwoordig is er ook een ‘Ryanair app’, waar je alle informatie over je vlucht op kunt zien. Op deze app staat ook je ticket, dus je hoeft niet persé meer je ticket uit te printen en mee te nemen. Je kunt ook gewoon de code op de app laten zien. Die kan ook gewoon gescand worden.

Vliegtuig naar Kroatie

Eigenlijk ging de hele vlucht  wel heel relaxed. Op de terugweg vloog ik vanaf Zadar in Kroatië. Dat vliegveld is nog kleiner dan die in Weeze, dus dat ging ook goed. Ik vond het eerst wel een beetje spannend, maar de vliegvelden zijn zo klein dat je eigenlijk gewoon niet kunt verdwalen. Als ik nou vanaf Schiphol vloog, was het weer een ander verhaal…

Liefs,

Fleur

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma en Henk:
    23 augustus 2016
    Nou weer heel geweldig. Wat je vertelt van de kleine vliegvelden hebben
    Oma Pukkie en ik natuurlijk ook meegemaakt. Je kunt er echt niet verdwalen. Leuk hoor en erg knap van je.