Bonaire's bucketlist

16 augustus 2016 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Gedurende mijn drie weken op Bonaire, heb ik aardig wat dingen gedaan. Daarom heb ik voor jullie een bucketlist gemaakt met de dingen die ik het leuks vond om te doen.

Snorkelen (met zeeschildpadden)
Als je zelf gaat snorkelen op Bonaire, is de kans redelijk aanwezig dat je één of meerdere keren een zeeschildpad tegen komt, maar er zijn ook organisaties. Ik ben bijvoorbeeld met de ‘Woodwind’ mee geweest. Dat is een catamaran die rond ‘Klein Bonaire’ vaart en daar 3 verschillende stoppen maakt om te snorkelen. De kans is daarbij heel groot dat je zeeschildpadden ziet. Er is ook een onderwaterfotograaf mee, die tijdens de snorkeltochten foto’s maakt. Die foto’s kun je aan het einde van de tocht kopen.

zeeschildpad

zeeschildpad

Grotsnorkelen
Na al het snorkelen in de zee, vond ik het erg leuk om ook eens ergens anders te snorkelen; in een grot. Met een gids zijn we naar twee verschillende grotten geweest. In de eerst grot hebben we een beetje rond gelopen en kregen we wat informatie. In de tweede grot gingen we snorkelen. We kregen een waterdichte zaklamp mee, want het was pikkedonker. Het was heel mooi om de stalagmieten en stalactieten ook onderwater te zien. Er leven (bijna) geen onderwaterdieren in de grot. We hebben alleen twee kleine garnaaltjes gezien.

Mangrove kajakken
Op Bonaire heb je een mangrove die alleen bezocht mag worden met bepaalde organisaties. Met die organisaties ga je kajakken door de mangroves. Het is een rustige tocht, je hoeft dus niet erg intensief te kajakken. Onderweg worden er wat dingen verteld door een gids. Ook kun je nog eventjes snorkelen door de mangroves. Je ziet dan allemaal vissen aan de wortels van de mangroves hangen. Super leuk om eens te zien. De toch duurde in totaal ongeveer 2 uur.

Duiken
Bonaire staat vooral bekend als duikerseiland, vandaar dat heel veel mensen op Bonaire ook duiken. Bij elk resort zit wel een duikschool. Ik heb ook gedoken op Bonaire. Ik heb zelf m’n Padi gedurende m’n verblijf daar gehaald. Zoals ik al eerder zei, de onderwaterwereld van Bonaire is gewoon geweldig mooi. Ook zonder Padi kun je duiken, bijvoorbeeld met een instructeur. Duiken is toch weer heel anders dan snorkelen, dus zeker het proberen waard.

Liefs,

Fleur